minkampomvikten

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 22:53

  

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 18:52

Måste säga att detta vart en mycket trevlig dag.

Var och klippte mig   vilket inte jag gjort på riktigt länge. Så det kändes välbehövligt och gud vilken härlig känsla efteråt! Det blev V-format och mycket urtunning. Hittade även ett urtjusigt halsband på Åhlens som det var 70% rabatt på (Fynd).

Det är så sällan numer som jag unnar mig sådant som berör min personlighet. Det är trist att handla kläder, då man har alldeles för stor storlek. Så oftast blir det mer heminredning som inhandlas. Heminredning är dock otroligt roligt så det tackar jag heller inte nej till   


Men om jag lyckas gå ner till normalvikt, så vore då ingen gladare än jag. Tänk att få handla fina kläder efter modet, som sitter snyggt. Tänk att kunna få känna sig fin och känna att man Kan unna sig just det klädplagget eller dyl.

För Ja, det är så; som gravt överviktig är det Svårt att göra sig fin tycker jag.


Men det ska det bli ändringar på nu!


  


Vad är era intressen i livet? :) (förutom just vikt) 

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 17:40

Vad otroligt glad jag blir!

Trodde aldrig att jag skulle få den responsen jag fått från er läsare! Detta ger mig verkligen bara Ännu mer motivation att faktiskt fortsätta och Kämpa!

Tillsammans ska vi klara det här!


We Go Girls!

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 12:48

Jag har valt att hålla mig anonym här, då jag vet att jag inte annars kommer kunna skriva exakt allt om mig annars. Att bara ha skrivit det första inlägget om min vikt, och hur måtten runt min kropp ser ut, var otroligt jobbigt. Men ändå som en befrielse.

En befrielse att kunna skriva ut det någonstans, kunna tala om det för Någon.

Det är aldrig bra att hålla inne på någonting.

Så för att kunna vara helt ärlig (som är så viktigt) så väljer jag anonymitet.

Dock kan jag avslöja några få detaljer iaf:


Jag är 21 år.

Min stora passion i livet är hästar   

Och detta älskar jag alltså att göra:

  


  

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 11:59

Varför jag vill gå ner i vikt:


Den viktigaste anledningen: Jag vill leva LÄNGE, och få ha hälsan i behåll

Sen vill jag givetvis också vara Smal, komma i storlek Medium igen.

Jag vill känna mig fin och kunna bära en fin klänning! Även att kunna ha jeans igen vore inte så fel.

Jag vill få upp konditionen så att jag Orkar mer.

Jag vill inte hela tiden känna detta jobbiga sötsug och det ständiga begäret att måsta gå till kylskåpet för att se om "det dykit upp något nytt, gott att äta" ;)

Jag vill inte skämmas att vara naken inför min sambo.

Jag vill kunna ligga och sola/bada i en fin bikini utan att känna att alla stirrar.

Jag vill må bra

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 11:03

Ja, tänk att det slutade med att även jag skaffade blogg.

Detta gör jag mest för att lättare kunna föra dagbok och därför behålla min motivation att faktiskt gå ner i vikt.

Jag har försökt länge; Äta sunt, börja motionera främst genom långpromenader osv osv. Dessvärre faller jag hela tiden tillbaka till mitt hetsätande. Jag försöker och försöker. Men attans vad svårt det kan vara.

Har haft en kalender där jag försökt skrivit upp vad jag ätit varje dag osv. Men den hamnar efter bara ett par dagar åt sidan ändå. Datorn sitter jag ju vid varje dag, så kanske det blir enklare här?

En till fördel att skriva här är att andra har tillgång till det som händer i mitt liv, kanske har någon samma problem som jag?

Vore så kul att höra om någon sitter i samma sits, för då kanske vi kan motivera varandra?

Hur som helst, kilona ska bort. Det blev ingen beach 2010, men nästa sommar ska jag minsann våga gå på stranden i bikini!

Jag börjar med mitt race imorgon. Från och med då ska jag redovisa allt jag äter här, och hur mycket jag motionerar.


Jag börjar med en startvikt på 102 kg

Måttabell:

Vad: 40cm

Knä: 41cm

Lår: 70cm

höfter: 117cm

Midja: 86cm

Byst: 101cm

Överarm: 32cm

Hals: 33cm


Mina problem är; Äter ofta för mycket. Äter för osunt många gånger, även fast jag lagar nästan all mat hemma själv till mig och min sambo. Sötsuget! Att småäta. Hetsätning.


I denna resan är det viktigaste: Var Ärlig mot dig själv!


Vi hörs =)

Presentation

Välkommen till min blogg. Den kommer framförallt handla om min kamp om att gå ner i vikt. Startvikten ligger på 102 kg. Jag ska ner minst 30! Kommer även kanske blogga om annat som händer i mitt liv med. Välkommen :)

Omröstning

Är Du nöjd med din vikt?
 Ja
 Nej, vill gå upp i vikt
 Nej, vill gå ner i vikt
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min viktnedgång

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards