minkampomvikten

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

te

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 18:52

Måste säga att detta vart en mycket trevlig dag.

Var och klippte mig   vilket inte jag gjort på riktigt länge. Så det kändes välbehövligt och gud vilken härlig känsla efteråt! Det blev V-format och mycket urtunning. Hittade även ett urtjusigt halsband på Åhlens som det var 70% rabatt på (Fynd).

Det är så sällan numer som jag unnar mig sådant som berör min personlighet. Det är trist att handla kläder, då man har alldeles för stor storlek. Så oftast blir det mer heminredning som inhandlas. Heminredning är dock otroligt roligt så det tackar jag heller inte nej till   


Men om jag lyckas gå ner till normalvikt, så vore då ingen gladare än jag. Tänk att få handla fina kläder efter modet, som sitter snyggt. Tänk att kunna få känna sig fin och känna att man Kan unna sig just det klädplagget eller dyl.

För Ja, det är så; som gravt överviktig är det Svårt att göra sig fin tycker jag.


Men det ska det bli ändringar på nu!


  


Vad är era intressen i livet? :) (förutom just vikt) 

 
 
vagravaratjock

vagravaratjock

1 juli 2010 19:34

Det där med att göra sig fint är ruskigt svårt eftersom man känner sig som en jäkla padda med en tygsäck på, men jag antar att det hänger väldigt mycket ihop med hur man känner sig. Man vill ju känna sig fin, VARA fin. Inte bara vara en fin person helt enkelt. Jag vill ha en kropp som matchar min personlighet och jag vill ha kläder utefter det också, men det är otroligt svårt... Helt ärligt blir jag väldigt trött på hela det där pratet om att "du är fin som du är", är jag verkligen fin när jag är olycklig och tårarna bränner för att man känner sig som det fetaste jäkla monstret på jorden? jag VET att det ska vara uppmuntrande, men det får lite motsatt effekt tycker jag.. tyvärr...

http://vagravaratjock.bloggplatsen.se

 
minkampomvikten

minkampomvikten

1 juli 2010 19:38

ja, det har du faktiskt helt rätt i =/

http://minkampomvikten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

1 juli 2010 21:59

Hej och LYCKA TILL i kampen om kilona! :)

Du har inte skrivit hur lång du är? Det har liiite betydlse om man ska se på vad du väger.

Själv har jag gjort en gastric-by-pass operation i november förra året och har nu gått ner 45 kilo!!! Från att behövt använda kläder från stl 56 till idag stl. 46 och några till och med är förstora då. Helt underbart måste jag säga!!!
Fast mentalt är det svårt att förstå att DETTA är JAG! JAG!!! Jag som varit överviktig så länge.

Nåja, jag ville egentligen bara önska dig lycka till. :-) Du kommer fixa det - jag tror på dig.

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minkampomvikten - 4 juli 2010 21:47


Fick mig en ORDENTLIG tankeställare och kände mig verkligen äcklad, när jag fick inse hur jag ser ut, mot för hur jag KAN och BORDE se ut. Den första bilden visar på ett ungefär hur jag ser ut (102kg, 172cm), medans den andra visar hur jag skulle s...

Av minkampomvikten - 4 juli 2010 21:20


Det borde vara förbjudet att jobba i denna värmen ;) Puuh   Denna helgen sprack ju tyvärr angående mitt nya, hälsosamma liv. Men imorgon är det Måndag, och då blir det allvar. DÅ ska jag börja på riktigt! Jag tror det är lättare att börja på ...

Av minkampomvikten - 3 juli 2010 17:36

vilken HELT underbar dag! Detta kan vi ju verkligen kalla tropisk värme ;) Dock har jag jobbat 7-14 idag, vilket var mindre kul. Det borde vara förbjudet att jobba sånna här dagar.    Igår hann jag inte att blogga, eftersom jag försvann hemifrån ...

Av minkampomvikten - 3 juli 2010 09:30


Dagens fråga   Hur på för sätt motionerar Du?        ...

Av minkampomvikten - 1 juli 2010 22:53


  

Presentation

Välkommen till min blogg. Den kommer framförallt handla om min kamp om att gå ner i vikt. Startvikten ligger på 102 kg. Jag ska ner minst 30! Kommer även kanske blogga om annat som händer i mitt liv med. Välkommen :)

Omröstning

Är Du nöjd med din vikt?
 Ja
 Nej, vill gå upp i vikt
 Nej, vill gå ner i vikt
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min viktnedgång

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards